Pages

tiistai 17. syyskuuta 2013

Hang with me Monday

Moi ja huomenta kaikille! Ps. I love fashionin hang with me -postauksesta inspiroituneena ajattelin päivittää teille, mitä oikein puuhailen täällä Sydneyssä, koska moni on sitä kysellyt. Kaikkea en tietenkään tänne julkaise, enkä yksityiselämäni asioita täällä paljasta. Moni postauksistani käsittelee kuitenkin viikonloppua ja jotain mukavaa, koska silloin tulee luonnollisesti otettua enemmän kuvia, joten tässä siis ihan tavallisen arkipäivän kulkuni Sydneyssä. 

6.00 herätys Olen hyvin säännöllinen ihminen, ja herään myös viikonloppuisin samaan aikaan. Menen nykyään myös aikaisin nukkumaan, viimeistään kymmeneltä, joten kuudelta herääminen ei tunnu ollenkaan vastenmieliseltä, päinvastoin!


Aamupalaksi valmistuu usein joku smoothie, puuroa kanelin kanssa tai amaranth-mysliä riisimaidolla. Olen opettanut myös ei-suomalaisen mieheni syömään puuroa, ja minusta on ihan mahtavaa, kun hän joskus sanoo jopa "himoitsevansa" puuroa ja että voisinko tehdä sitä hänelle! 


Aamulla selataan Suomesta tulleita työsähköposteja ja uutisia Herculen kanssa.


Pakkaan joskus tietokoneen laukkuun ja suunnistan kahvilaan tekemään juttuja. Olen hyvin seurallinen ihminen, mutta viihdyn erinomaisesti myös itsekseni. Minusta on outoa, jos ihminen ei osaa olla yksin. Itse ahdistun, jos en saa tarpeeksi yksinoloa. Mutta kun tekee omia juttuja, silloinkin on mukavaa, kun ympärillä on muita ihmisiä, ja voin tarkkailla heitä. Siitä saa inspiraatiota! Taas yksi syy lisää, miksi rakastan isoja kaupunkeja: niissä näkee koko ajan uusia ihmisiä oli kellonaika mikä tahansa. Joku viisas kuvaili joskus muistaakseni Pariisin kahviloita jotenkin niin, että hän "tarvitsee seuraa ollakseen yksin". Niin totta!






Kun olen kotona, pidän useita pieniä pausseja ja pesen pyykkiä, laitan ruokaa tai järjestelen paikkoja. Minulle kotona työskentely on sopinut tosi hyvin. Vaikka teenkin nykyään kaksi päivää muita töitä toimistossa, kolme päivää kotona on silti edelleen ylellisyyttä minulle: työkavereinani minulla on meidän koirat ja kotiofficen paras puoli on oma sohva kokonaan minua varten! Etätyöskentely pitäisi suoda niin monelle kuin mahdollista. On järjetöntä, että ihmiset kuluttavat tunteja paikasta A paikkaan B siirtymiseen vain nököttääkseen yksin tietokoneella. 




Viime aikoina pumppi on tuntunut tehokkaimmalta treenimuodolta, vaikka itse tunnille raahautuminen onkin aina se vaikein osa koko treeniä... 


Ellen tee töitä Suomen ajassa iltaisin, kuten haastatteluja, katson yleensä elokuvia tai luen kirjoja. Hunter Valleyn matkan jälkeen tähän komboon sujahti mukaan myös portviinilasilliset, mutta cleansen jälkeen en ole niitä enää lipittänyt.


Sellainen päivä minulla. Millaisia teidän arkipäivänne ovat?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos!